Søndag

Søndag = kirkedag = festdag!

Det skjer stort sett noe i Songdalen Frikirke hver søndag! Vi varierer mellom følgende tre typer søndager: Gudstjeneste m/søndagsskole kl.11 (partallsøndager), familiesøndag (én oddetallssøndag i måneden), og Bibelkveld (én oddetallssøndag i måneden). For å vite hva som skjer når, anbefaler vi deg å ta en titt i kalenderen vår!

Under kan du lese litt mer om de ulike søndagene:

Gudstjeneste m/søndagsskole

Annenhver søndag (partallsuker) er det gudstjeneste med søndagsskole kl. 11. Gudstjenestene våre inneholder, bønn, lovsang, tale og bønnevandring. Alle generasjoner møtes i kirkesalen (2. etasje). Etter ca. 10-15 min kommer søndagsskolemaskoten vår Even Elefant, og barna drar på søndagsskolen. Vi har tre ulike søndagsskolegrupper:

• Cubbies (under skolealder) - i kjellerstuen
  • Sparks (1.-4. klasse) - i 3. etasje
  • T&T (5.-8. klasse) - i gymsalen på grendehuset

Etter gudstjenestene er det kirkekaffe i kjellerstuen for alle!

Familiesøndag

En søndag i måneden er det Familiesøndag kl.11! Da samles alle generasjoner til et kreativt og gøy møte med sang, drama, andakt, quiz ++. Etter møtet er det enten kirkekaffe eller kirkemiddag. Til slutt, etter maten er det noen gøye aktiviteter for barna!

Bibelkveld

En søndag i måneden er det ikke formiddagsgudstjeneste, men Bibelkveld kl.18. Her er det god undervisning av dyktige undervisere! Hver gang er det en ny bibelbok som er temaet. Det er først en undervisningsbolk på 45 min, så 15 min kaffepause, og til slutt 45 min undervisningsbolk. Gjennom Bibelkveld ønsker vi som menighet å lære Bibelen bedre å kjenne, så vi kan forstå det vi leser i sammen, løfte opp viktigheten av Bibelen for oss kristne og i den tiden vi lever i, og bli inspirert til å lese Bibelen selv og la den få påvirke livene våre

Møteplan og kirkevertliste:

Oversikt over kirkeverter og frivillige på gudstjeneste kan du se VED Å TRYKKE HER